Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V трака

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V трака

    Здравейте на всички! Искам да споделя моят проблем, който не успях да разреша. Чуваше се едно тракане (доста неприятен звук), който с увеличаването на оборотите ставаше все по - силен и по - бърз и естествено стигнах до извода, че идва от хидравличните повдигачи. Така де - смених ги заедно с кобиличките и 16те повдигача. Наред с тях сменех всичко по ангренажа - ролки, водна помпа, ремък и т.н, както и пистовия ремък и неговите ролки. Да, тракане от към повдигачите няма. Онзи гаден и неприятен шум докато караш излезна. Но все още нещо остана и си трака. Шумът не мога да го опиша, лек е, не е силен както когато тракаха повдигачите, но също е неприятен. Някакви идеи от къде може да идва? Предполагам вече няма как да е от повдигач, поне не чувам да идва от там. Ще помоля за съвети и съдействие, от къде да започна?

  • #2
    Първоначално публикувано от Antonpram Покажи съобщение
    Здравейте на всички! Искам да споделя моят проблем, който не успях да разреша. Чуваше се едно тракане (доста неприятен звук), който с увеличаването на оборотите ставаше все по - силен и по - бърз и естествено стигнах до извода, че идва от хидравличните повдигачи. Така де - смених ги заедно с кобиличките и 16те повдигача. Наред с тях сменех всичко по ангренажа - ролки, водна помпа, ремък и т.н, както и пистовия ремък и неговите ролки. Да, тракане от към повдигачите няма. Онзи гаден и неприятен шум докато караш излезна. Но все още нещо остана и си трака. Шумът не мога да го опиша, лек е, не е силен както когато тракаха повдигачите, но също е неприятен. Някакви идеи от къде може да идва? Предполагам вече няма как да е от повдигач, поне не чувам да идва от там. Ще помоля за съвети и съдействие, от къде да започна?
    Колектора правен ли е колега. Пеперудите махани ли са.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      И колекторът, и пеперудите са махнати. Подозирам, че може да е от някоя дюза. Възможно ли е?

      Comment


      • #4
        Без да се правя на голям разбирач и само да добавя от личен опит. С един опел се прибирахме към Варна и като спряхме тракаше - оказа се от коляновия вал и лагер който го държи или нещо подобно. Бил е доста захабен и и го смениха.
        Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

        Comment


        • #5
          Установихме, че не е от дюза тракането. Тракането идва от трети цилиндър и шумът е все едно нещо бие в метал. Много се обърках, но си връщам тезата, за хидравличен повдигач. Възможно ли е някой от повдигачите да не се е напълнил, да е попаднало боклуче и да не влиза масло в него, или да се е препълнил. Казаха ми, че преди да се сложат, новите повдигачи трябвало да се изпуснат. Нещо, което аз не направих. Фатално ли е? Възможно ли е да е от това проблема?

          Comment


          • #6
            Според мен е добре да я чуе майстор. Вихровите клапи вие ли ги махахте или бяха махнати? Повдигачи и кобилици нови или втора употреба сложи ?
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              Бяха махнати. Повдигачите и кобилиците са нови. Първия път повдигачите ги сложих без да ги изпусна, което не знаех дали е правилно. Днес ги отворих, изпуснах ги всичките и ги върнах по местата си както бяха. След като сглобих колата, отново тракаха, което е нормално докато напълнят. Но на 90 градуса тракането продължи. Преди да ги изпусна днес, тракането идваше от трети цилиндър. Сега тракането идва от първи, втори и трети. Възможно ли е понеже са нови повдигачите, да трябва да се покарат определени километри. Аз вчера караах, давах й доста зор, но нямаше резултат. А шумът определено си е на повдигач. Не знам какво повече да правя?

              Comment


              • #8
                На мен така до Ленинград и обратно ми тракаше нещо, а точно на разклона за Кремиковци се показа. Оказа се федершайба Ф10. Такава нямаше на целия ИЖ-Спорт дето карах.
                Може и при тебе да е накаква външна зараза
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Antonpram Покажи съобщение
                  Бяха махнати. Повдигачите и кобилиците са нови. Първия път повдигачите ги сложих без да ги изпусна, което не знаех дали е правилно. Днес ги отворих, изпуснах ги всичките и ги върнах по местата си както бяха. След като сглобих колата, отново тракаха, което е нормално докато напълнят. Но на 90 градуса тракането продължи. Преди да ги изпусна днес, тракането идваше от трети цилиндър. Сега тракането идва от първи, втори и трети. Възможно ли е понеже са нови повдигачите, да трябва да се покарат определени километри. Аз вчера караах, давах й доста зор, но нямаше резултат. А шумът определено си е на повдигач. Не знам какво повече да правя?
                  Главата долу и проверка на буталите, вероятно има някое ударено от пеперуда и оттам идва проблема, щом всичко е ок горе.
                  Fiat Punto 1.4GT 1996
                  Hyundai Tucson 2.0 2007
                  Renault Clio 1.5 2019

                  Comment


                  • #10
                    Оказа се, че в зъбното колело на коляновия вал има луфт и играе някъде към 1-2 милиметра. Попринцип ми казаха, че тези зъбни колела клеасват и не могат да се извадят, а това излезна супер лесно. Играело е настрани и явно се е чувало биенето на метал. Попринцип това колело не трябва да мърда въобще. Сега чакам само да минат празниците и ще ходя да си купя, да го сменя. От вътрешната страна на колелото, там дето лежи, беше изтъркано много, чисто беше, явно много е играло и е търкало. Та можете ли дадете вашите мнения? Това е проблем, ясно. Възможно ли е от там да е идвало тракането, тъй като повдигачите са нови вече, а продължи да има тракане. И втори въпрос - къде се намира магазинът на Alfa Romeo в София?

                    Comment


                    • #11
                      Говориш за зъбното колело на коляновия вал на ангренажния ремък ? Явно не е било стегнато за да играе, има и шпонка която се чупи при тези обстоятелства, после следват малко главоболия. Ако не се бъркам е с обратна резба болта на коляновия вал. Стяга се с доста килограми, потърси за ориентир подробна информация в аутодата. Огледай семеринга на вала, така и така буташ там, не е зле да го смениш, защото едва ли ще пипнеш скоро там.
                      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                      Горе главата, нищо че е празна...

                      Comment


                      • #12
                        Да, за това зъбно колело става въпрос. Стяга се здраво, да. Имам и инструментът, с който да го направя. С лява резба е болтът. Просто като го свалих, от вътрешната страна светеше, явно от доста триене и мърдане. Шпонката мисля, че донякъде е изядена-изтъркана. Направо ново колело слагам, но се оказа, че такова колело има само оригинално. Трябва да го поръчам от Alfa Romeo. Можете ли да ми дадете адрес/телефон? Като го свалих колелото и след това само го поставя, имаше луфт - както настрани, така и на вътре не лягаше плътно самото колело. А настрани като го въртиш мърдаше към милиметър-два и се чуваше шум, как бие на метал. Възможно ли е от там да е идвало и тракането, тъй като повдигачите са нови, оказа се, че не е от дюза и това в момента ми е вариант, който може да се окаже финален за разрешаването на този проблем. Така де - вторник/сряда ще разбера какъв ще е резултатът, просто сега исках да чуя и вашите мнения?

                        Comment


                        • #13
                          Здравейте! Смених зъбното колело на ангренажния ремък на коляновия вал, тъй като имаше доста луфт и играеше 1-2 милиметра. Сложих му чисто ново и сега няма луфт, но тракането си остана. Странното е, че преди тракаше само на трети цилиндър и малко на първи, а сега трака и на четирите цилиндъра. Вече не знам какво да правя? Повдигачи ли не могат да се напълнят, не са добри ли, не знам... Какво да правя? Повдигачите са Ина, казаха ми в магазина, че са взаимно-заменяеми със старите. Центровката на колата мисля, че е добре. Какво да правя? Ако искате мога да направя запис да кача, да видите за какво става въпрос?

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                            Главата долу и проверка на буталите, вероятно има някое ударено от пеперуда и оттам идва проблема, щом всичко е ок горе.
                            Главата долу, буталата вАнка и проверка на личния състав кой е жив, кой е начукан
                            Fiat Punto 1.4GT 1996
                            Hyundai Tucson 2.0 2007
                            Renault Clio 1.5 2019

                            Comment


                            • #15
                              А възможно ли е чукането да идва от демпферната шайба на коляновия вал, тъй като и при студен, и при загрял мотор си чука еднакво?

                              Comment

                              Working...
                              X